onsdag, juni 18, 2008

Vardagsmorgon och oroliga grannar

Kom hem i går. Hade lite ärenden att uträtta. "Tisdagskul", Rättviks nöjesdag på Storgatan under sommaren pågick för fullt när vi åkte förbi. Tänk att jag faktiskt aldrig besökt Storgatan när det pågår. Får bli ändring på det - nästa vecka, kanske.

I morse vaknade jag före kl 7. Beslöt mig för att gå upp och fortsätta min nya livsstil - läsa ett stycke i AKIM (jag är på stycke 167) och sedan gå ut på en motionsrunda. Sagt och gjort. Stycket måtte ha varit tankvärt för promenaden blev på mer än 1,5 timmar. När jag kom hem överöstes jag av frågor vad jag varit, grannen U hade ringt och undrat var jag var. Hon hade tydligen sett mig gå men inte sett mig komma tillbaka så nu var hon orolig. Jag sätter otroligt stort värde på omtanken. Det kan man kalla verkliga grannar.

Inga kommentarer: