fredag, december 26, 2008

Annandag Jul ...

... går i det lugnas tecken. C känner sig trött och lite vilsen och vet inte riktigt vilken ställning han ska ta till händelserna under helgen. Han minns bara glimtvis vad som hände under julafton och han är naturligtvis oroad.

Så det har verkligen varit en innesittardag. I morgon blir det också lugnt. En liten biltur ut till stugan där vi träffar Roger med hela sin familj och får en kopp kaffe. Eftersom C inte kommer ihåg vad som hände under julafton så blir det liksom nyhetens behag för honom att få träffa dom.

Idag hade barn o barnbarn varit på Kupolen i Borlänge och satt sprätt på presentcheckarna som barnbarnen fick i julklapp. Jag vet, att det var uppskattade julklappar. Jag kan livligt föreställa mig att barnbarnen spred sig som agnar för vinden på de olika våningsplanen och lämnade sina förvirrade föräldrar kvar, troligen i kaffehörnan.

Det ska bli trevligt att träffas i morgon. Dessutom vill jag ha tillbaka kameran som jag livligt saknar. Dessutom blev fickalmanackan för 2008 kvar i villervallan när vi ringde sjukvårdsupplysningen på julafton. Den är oersättlig för mig. Den innehåller hela mitt liv för 2008. Där finns bl a alla de telefonnummer som jag inte "orkat" lägga in i telefonboken (mest pga att jag är lite dålig på att komma ihåg hur man gör). De ska nu föras över till 2009 års almanacka. Ett styvt jobb.

Inga kommentarer: