torsdag, december 25, 2008

En annorlunda jul. Fortsättning 4.

Rapport från en alternativ jul

Barn o barnbarn har varit här - och gått igen. Som dagsländor. Eller kanske hellre gräshoppor för nu är skafferiet tomt.

Flickorna hade bråttom för de skulle med tåget till Borlänge. Men hungriga var dom. De fick äta av det kallskurna och medan de "smakade" på skinkan och leverpastejen (de är ju nästan vegetarianer) och gjorde skidbacke av osten, så fick jag snabbkoka potatisen, brysselkålen så de fick något varmt i sig. Sedan pep dom iväg.

Sedan kokade jag julkorven (allt det där som jag glömt i stugan i villervallan i går) och så åt vi andra i lugn och ro. (Men allt skinkspadet till Dopp i Grytan råkade kastas bort vid avdukningen så nu blir C inte glad när han kommer hem). Kaffe o pepparkaka serverades sedan i bästa danska måsporslinet. Vi fick faktiskt tid "att umgås" lite innan de också försvann ut till stugan.

Kameran hade de förståss glömt i stugan.

Några minuter senare fick jag SMS från C (fortfarande förbjudet tilltag) att han får skjuts hem och jag väntar nu hem honom inom kort.

2 kommentarer:

Jag sa...

Jag förmodar att du har fått hem honom igen - har ni fått några besked om vad det är som fallerar?
Förresten, jag har skinkspad kvar, det blir nog annars bara att slänga kan jag tro. Säg bara till.

Brittis sa...

Vill hemskt gärna ha skinkspad!