torsdag, december 23, 2010

Jämmer å elände.

"En olycka kommer sällan ensam", heter det och jag kan bara instämma.

Först och främst lade modemet och routern av för ca 14 dagar sedan. Det är inte klokt så beroende av uppkopplingen man har blivit.

Den stendöda internetuppkopplingen lösgjorde en massa tid, faktiskt, som jag bl a använde till att skriva ett berg av julkort. Jag har fått en förfärlig förkylning så jag kunde inte själv skaffa julfrimärken Och när mina brorsbarn skulle handla julmat till oss och samtidigt köpa julmärken - så var de naturligtvis slut! Tack snälla Linda, Jana, Sara, och Emma för att ni handlade all julmat och levererade till dörren! Vad skulle jag gjort utan er?

Nu är det så att min käre make CG inte är så frisk och i söndags blev det nödvändigt med ambulans till akuten och där blev han kvar och kom hem först idag. Lunginflammation, vatten i lungorna och låg syremättnad i blodet. 85% betraktas visst som rejält lågt (gärna en kommentar från någon som är insatt)

Min förkylning är jobbig och hostan är vidrig. Skällhosta kallas det tydligen. Och i morse hade jag enorma kräkreflexer och hostade bara upp skum. Det tog att bra tag innan det lugnade ner sig. Samtidigt verkar kristallsjukan ha vaknat till liv igen. Det är lika vidrigt som hostan.

Men allt har en ände. CG är hemma, lite tilltufsad visserligen. Nu har han återtagit sin plats i fåtöljen och med diverse mediciner. Utredning för sömnapné väntar när antibiotikan gjort verkan.

Modemet och routern? Ja, idag kom Andreas och rättade till allt, snabbt och elegant. Jag hade tydligen blandat ihop det mesta, både kablar och lösenord.

Så nu börjar allt vara på banan igen. Och julkorten - de sparar jag till nästa jul och skickar då. I stället skickar jag en hälsning via cyberrymden och hoppas på allas förståelse.
Och i morgon är det julafton och då kan det bara bli bättre.

5 kommentarer:

Jag sa...

Nu satte jag tre bockar! Hade nog kunnat pricka för pladder också, för jag pladdrar ju här och nu.
Så kul att datorn är fixad, det har varit lite tyst från dig. Skönt att CG har kommit hem och tråkigt att ni är sjuka Och klokt det där med julkorten.
Ha en skön jul!

Sara sa...

Skönt att höra att maken har fått komma hem. Jobbigt att ni har varit så dåliga och en julhälsning via cyberrymden låter väldigt klokt tycker jag!!

Jag vill önska er en riktigt god jul och hoppas att det är bättre idag!!!

Kram

Gunilla sa...

Gött ni är igång både i etern och i real life.
Ta det lugnt, men ta nån liten kort snöpromenad och handla tidningen eller vad som nu finns närmast?
Här snöar det (vad annars) och eftersom vi ska till Skövde och fira julafton så blänger jag misstänksamt på det vita eländet. Jag gillar inte köra bil i onödan-- men Tord får nog spatt om vi inte åker... så- håll tummarna att vi inte får tillbringa natten i nån jäkla snödriva.Filtar etc tar jag nog med oss..

Brittis sa...

Tack för alla uppmuntrande ord.
Vi är på banan igen, tror jag.

Kvartetten som handlade all julmat handlade klokt nog färdigkokt skinka som jag nu har griljerat. Så det blir sill, skinka mm på julbordet i år också, trots att jag inte stuckit näsan utanför dörren på en vecka snart.
Ha det så gott allesammans.

Brittis sa...

Inger: Tokfia! du ska inte kryssa "pladder" när du menar dig själv. Då tror jag ju att du menar mig! Du får hålla dig med egna kryss. *skratt*