fredag, december 03, 2010

Vi expanderar samtidigt som vi krymper

I går ägnade jag hela dagen åt att möblera om. Det behövdes sannerligen.
För drygt fyra år sedan sålde vi vårt hus med stora ytor och många rum och flyttade till 3 rum o kök. Som den hamster jag är så har jag haft svårt att göra mig av med saker (ni vet - "det kan bli sämre tider"). Så vi pulade in många kära saker i vår nya 3:a. CG försökte  protestera ibland men gav snart upp.

Med stigande ålder och ökande krämpor behövs numera en del hjälpmedel, bl a en inomhusrollator och ett läsbord att dra fram över bästa fåtöljen. Dessa hjälpmedel tar mycket plats. Vi har konstaterat att vi numera oftast sitter i köket när vi har gäster och skulle det behövas fler sittplatser i vardagsrummet så har vi flera sköna balkongstolar med dynor att ta till. Så vi enades om att skicka soffan på Tag-till-vara och vårt kära 60-tals-soffbord som följt oss ända sedan vi gifte oss kommer att förgylla vårt liv i sommarstugan.  I stället för vårt stora soffbord ska vi skaffa ett sådant där litet satsbord som är "3 i 1".

Så nu har jag flyttat runt de flesta möblerna och ingenting är sig likt. Just nu fungerar soffan som rundningsmärke. Två starka killar från Ta-till-vara kommer på tisdag och hämtar den. (Är det någon som vill ha soffan så finns den för avhämtning före tisdag). När soffan och bordet är borta kommer vi att uppleva att vi har betydligt mer rymd runt oss. Vi planerar t o m  för ett par nya mattor.

Inga kommentarer: