fredag, december 31, 2010

Gott Nytt År samt minnen från Grönland

Nu är det nyårsafton och vi firar det med kräftor i kväll. Jag kommer vid 12-slaget att stå klistrad vid fönstren och titta på fyrverkeriet som förhoppningsvis exploderar runt omkring. Jag är känner mig lite tveeggad över fyrverkerierna. Dels pga miljöpåverkan och djurens rädsla men samtidigt tycker jag att det är så festligt och glädjerikt.

Idag har våra barn varit här. De fick våra handsydda jackor från tiden på Grönland som legat nedpackade i många år. De har tydligen krympt under tiden i förrådet för de passar oss inte alls längre. 2004 erbjöd vi jackorna till barnen men då ville de inte alls ha dom. Vi tänkte sälja dom på Blocket men det blev inte av och när vi nu frågade om de var intresserade så var de plötsligt eld och lågor. Jackorna är av typen "3 i 1". Dels en vindtät ytterjacka, dels en inre jacka i tjock filt och dels, som på bilden, båda jackorna hopsatta, vindtätt och varmt. 
Christina passade också på att lägga beslag på en urtjusig långklänning med tillhörande cape som också krympt i garderoben och nu passade henne precis.
Vi hoppas att de kommer att ge glädje till dess bärare.

CG och jag hoppas att ni alla får ett riktigt Gott Nytt År!

2 kommentarer:

Gunilla sa...

vilken tur era ungar har över att ni har fukt i garderoben! Denna vargavinter är grönlandsutstyrseln mer än välkommen!
Synd inte jag är fuktig av mig ..*S* Kan jag få flytta in i eran garderob ett tag??

Sara sa...

God fortsättning. Vilken lycka att få sådana bra jackor till vintern. Tur att ni inte hade gjort er av med dom.