torsdag, januari 13, 2011

Ett besök i simhallen i Rättvik

Idag var vi i badhuset. Ja, inte där vid Bowling&Krog utan längre bort. Det var ett år sedan vi var där, och min kondition är inte i bästa slag.

Jag orkade inte simma så länge, blev andfådd ganska fort och det stramade i ryggmusklerna, i den lilla rest som finns kvar i ryggen. Det blev väl ca 200 m sedan lockade bubbelpoolen mer, av förklarliga skäl. Inne i omklädningsrummet lyxade jag med lång dusch med tvål och skrubbhandske, två vändor in i bastun och sedan kopplade  jag av och lufttorkade i avslappningsrummet i de bekväma badstolarna.

Samtidigt som vi kom till simhallen såg jag att min svägerska, Marita, simmade i bassängen också. Hon berättade att lilla Emma var på dagis, själv hade hon jobbat och hon skulle jobba på eftermiddagen också. Nu hade hon en stund över så då kopplade hon av med ett besök i simhallen. "Jaha, så då ska du ha det skönt i bastun, då?" "Tok, heller" sade hon och simmade iväg igen så vattnet forsade runt henne.

Det kan nämnas att hon fortfarande forsade fram i bassängen som en jagad säl, när vi gick från simhallen. Snacka om energi!

1 kommentar:

Sara sa...

Ja, en bubbelpool kan verkligen vara mer lockande :o) Men, simning är verkligen ett skönt sätt att motionera. Nu fick jag lite inspiration att börja simma igen!! Tackar :o)