måndag, januari 03, 2011

Nya Clas Ohlson - Lilla IKEA

Jag har snart slut på färgpatronerna i min skrivare så vi beslöt oss för att köra en sväng till Clas Ohlson i Insjön och införskaffa de åtråvärda tingestarna.

CG har tidigare inhandlat ALLT på Clas Ohlson. Jag hävdar bestämt att han avlönar en alldeles egen expedit där. Jag har också tyckt att det har varit kul att strosa bland hyllorna och kolla på alla saker. I mina ögon har det verkat som om CO har ALLT.

Men nu är allt förändrat sedan CO byggde om. Det har blivit "Lilla IKEA" av den anrika affären. Alla saker är uppkletade efter väggarna i massupplaga och intrycket är att sortimentet är mycket mindre nu. Jag kan naturligtvis ta fel - lokalytan är ju mycket större - men nog verkar sortimentet mindre. Och man får gå långa, snirkliga gångar för att hitta det man vill ha. Nej, tacka vet jag "gamla" Clas Ohlson. T o m CG, som annars var först innanför dörrarna på CO nöjde sig med att sitta på sofforna vid kassorna medan jag handlade färgpatronerna.

Det är mycket möjligt att den nya typen av butik passar på de nya platser där de etablerar sig. Men här i Insjön - nääää.

PS: När jag försökte hitta en bild på bläckpatronerna så misslyckades jag. Det ska vara "6" i st f  "521". Nog har min Canon-skrivare några år på nacken, men sååå gammal är den inte. Och den skriver ut alldeles förträffliga bilder. DS.

1 kommentar:

Sara sa...

Vad trist att de har gjort om till det sämre så att inte ens maken tyckte att det var intressant där inne...