onsdag, januari 05, 2011

Plötslig fågel- och fiskdöd. Varför?

Den plötsliga fågeldöden i USA och nu i Sverige, i Falköping, förundrar mig. Rapport om fiskdöd i USA förekommer också.
Fåglarna och fiskarna dör plötsligt, lokalt och artspecifikt. Därför tror jag inte att det allmänt är köld, svält och stress som är orsaken. Undersökning av fåglar i USA har tydligen visat på inre skador som utlöser blodpropp.

I Arkansas dog under nyårsnatten tusentals fåglar, troligen koltastar. Och 100 000-tals fiskar spolades samtidigt upp på stränderna i Arkansasfloden.
I Louisiana har hundratals fåglar plötsligt dött.
Igår hittades på en gata i Falköping flera hundra döda och döende kajor.

Teorier om att fyrverkerier skulle ha stressat fåglarna till döds har uttalats. Men fiskdöden i Louisiana kan väl inte bero på det och fågeldöden i Falköping skedde flera dagar efter nyåret. Det kan naturligtvis vara någon form av gift som fåglarna fått i sig vid utfodring. Men fiskdöden förbryllar i så fall.

Jag gissar på någon form av kraftfält. Något laserliknande, kanske? Det skapas så många olika energikrävande/-alstrande apparater idag så det skulle inte förvåna mig om det finns apparater som ger upphov till energifält med skadliga frekvenser. I alla fall för fåglar och fiskar.

Vi får nog svar på frågan så småningom.

 Nedanstående är saxat ur en frågeruta i Aftonbladet 6/1-2011

HAARP-teorin?

  HAARP står för High Frequency Active Auroral Research Program och är ett amerikanskt projekt där myndigheter, bland annat med hjälp av radiosignaler på extremt höga frekvenser, utforskar de yttre delarna av atmosfären. Syftet är officiellt att studera väder och att underlätta för kommunikation och övervakning.
Men ska man tro de skeptiska styr HAARP tvärtom vädret medvetet och inte bara det.
Listan på katastrofer och andra incidenter HAARP anses skyldigt till är lång och inkluderar jordbävningen i Haiti, översvämningarna i Pakistan, strömavbrott i västra USA och Alaskaguvernören Ted Stevens död.
Och kan man iscensätta sådana världshändelser är det ju ingen match att få en flock fåglar att falla döda till marken.

8 kommentarer:

Jag sa...

Usch och fy! Men spännande - lite sience fiction över det hela.

Sara sa...

Ja usch det är faktiskt lite läskigt.....

Anonym sa...

nyår har ju firats många gånger innan och inget liknande har ju hänt då. början till 2012? hmm.

Gunilla sa...

ja jag misstänker satellitutskick av olika frekvenser.. vapentest!

Eller laser eller npåt sånt. Inget virus slår ut en flock så totalt och omedelbart- nej, det måste vara vibrationer.. frekvenssändning... Vad fan har man hittat på nu då? Militären kommer inte att ge sig förrän de sprängt klotet!! De fattar fan inte vad de håller på med.

Brittis sa...

CG säger att de (i TV:n) lutar åt att fåglarna blivit skrämda.

Vi får se.

Anonym sa...

tror jag inte alls på.
Det har inte hänt förut och runt om i världen på samma sätt under en sån koncentrerad period. Inte en chans./G

Brittis sa...

Det kan ha hänt många gånger tidigare fast media inte har uppmärksammat det.

Jag sa...

Jag tror på väderstyrning! Tyvärr - annars ruskar moder Jord på sig för att bli av med lössen (oss) men jag tror inte att hennes aktiviteter tar död på fåglarna.