fredag, januari 21, 2011

Gråstarr

I går var det min tur att besöka lasarettet i Falun. Den här gången var det ögonmottagningen. Det var som vi misstänkt. Grå starr. Så det blir operation om ett par månader. På båda ögonen.

Måste genast läsa på om operationen så jag kan övervaka operatörens hantering av kniven. Det lär ska ske med lokalbedövning. Läkaren har visst bara gjort 23000 operationer och det är ju faktiskt bara 11500 patienter. Månne det är tillräckligt för att operationen ska betecknas som riskfri? :o)

6 kommentarer:

Anna sa...

Det där behöver du inte lägga tid och energi på att läsa om.. njut av dagarna istället ... "Go with the flow" skulle man kunna säga! Kram A

Gunilla sa...

Tja, de har klart gjort fler starrop än hjärntumörop.. så- det ska nog gå bra!
Hur kom du på detta??

Brittis sa...

Anna: Min obotliga nyfikenhet. Men jag är INTE orolig.
Gunilla: Min optiker tröttnade på mitt gnäll över glasögonen och rymde fältet genom att remittera mig till "ögon".

Sara sa...

Skönt att höra att du inte känner dig orolig och vad bra att optikern tröttnade på ditt gnäll.
Kram

Gunilla sa...

Grattis att din optiker inte hade längre tålamod!!

Brittis sa...

Jag sitter här och slöläser igenom mina bloggar och snavar över detta inlägg. Bra, då behöver jag inte leta efter det datumet! Jag har nämligen förstått (googlat) att jag har drabbats av s k efterstarr och kommer att behöva korrigera operationerna. Lär ska vara en enkel procedur, sägs det (återigen enl Google)