lördag, februari 19, 2011

Efterlysning! En vindpinad bräda.

Jag efterlyser en bräda om drygt 2 meter. Den ska vara vindpinad, sliten och gärna grå av väder och vind. Eller drivved som legat länge i vattnet och blivit slipad av vågorna. Helst bosatt i närheten av Rättvik (ja, inte brädan förstås utan den som har en)

Jag har nämligen målat en tavla med ett skogsmotiv (ser ni trollet som gömmer sig i granen?) och jag tycker att en bräda, 7-10 cm bred, grå, vindpinad och sliten av väder och vind eller vatten skulle passa bra att göra en ram av. Den behöver inte alls vara jämn i kanterna.

Tavlans mått är 30 x 40cm så det åtgår åtminstone 220cm. Det måste gå att såga till 2 st à 50cm samt 2 st à 60cm.

Det skulle vara trevligt om jag kunde få till en sådan ram. Hör gärna av er med kommentar på den här bloggen.

6 kommentarer:

Kiara Och Kovu sa...

Det finns väl mängder vid sjön i stugan. Eller måste du ha just nu?

Kiara Och Kovu sa...

Förresten... Det var en fin tavla :)

Brittis sa...

Vill helst ha i går.
Tack för din kommentar om tavlan. Ja, jag är faktiskt nöjd med målningen.

Gunilla sa...

härligt resultat av kallt väder!*S*

Anna61 sa...

Hej Brittis igen - det var en fin tavla. Jag har dock inte ett enda spår av vindpinad träbit, men ska ha det i bakhuvudet såklart! Glad vecka från Anna!

Sara sa...

Jättefin tavla. Kiddarna hittade trollet i granen - även om det tog ett tag.