torsdag, januari 19, 2012

Jag är inte alls sjuk, eller så ...

... bara så himla slö. Jag tror att det är vädret. Ingen sol, bara lite snö och kring 0-an.
Jag längtar efter sol, gnistrande vit snö och en temperatur kring -5 grader.

Och så ska jag nog gå och köpa mig nya varma vinterskor typ snowboots (som det hette på 70-talet, vet inte vad de kallas nu för tiden). Jag fryser om fötterna i mina kraftiga kängor! Sedan jag blev tvungen att lägga in specialdesignade sulor i kängorna så får jag inte på mig tjocka strumpor och det är nog felet. Borde kanske släppa lite på snörningen som jag inte gjort mig omaket att ändra sedan jag lade i sulorna. Så jag får väl skylla mig själv - antagligen. Går tydligen hellre och köper mig nya skor än jag tar mig mödan att lossa på snörningen! Hur djupt får man sjunka, egentligen? Där ser ni hur mycket vädret betyder! Inte sant?

Och bilen är på service, får inte tillbaka den förrän tidigast i morgon, någon gång. Oljebyte, en ny lampa och så är det nå´t som skramlar någonstans i bilen. Kanske bromsbyte också. Nedrans!

Och så vet jag inte vilka färger jag ska ha på min pågående manDALA-målning. Jag målar på en så´n där ostbricka i teak med olika ostar på, som funnits att köpa i butikerna under de sista månaderna. Det är helt annorlunda att måla på mörkbrun teak än på vit målarduk, kan jag meddela!

Om en stund ska jag bänka mig vid TV:n och titta på Antikrundan och vältra mig i självömkan över alla gamla grejer jag kastat vid mina sällsynta utbrott av städmani och som i Antikrundan visar sig vara värt många tusenlappar.

Inga kommentarer: