söndag, november 18, 2012

En slappardag efter en hektisk period.

Sådärja, nu har lägenheten visats för hugade spekulanter. Och jag har ingen aning om hur det gått. Ett okänt antal besökare har varit här men jag vet inte hur många och hur stort intresset varit. Mäklaren hade bråttom till nästa visning. Vi får bärga oss till i morgon då det är vardag och personalen på Fastighetsbyrån är tillgänglig - hoppas jag.

Vi förväntades att inte närvara vid visningen så vi blev i stället bjudna hem till syster Inger och svåger Rolf där vi bjöds på lunch. En jättegod soppa med massor av lök, vitlök, jordärtskockor (eller var det kronärtskockor) och fänkål (tror jag). Laxbitar och stenbitrom toppade soppan. Ostsmörgås och vitt vin. (Inger får rätta till receptet i kommentarsfältet).

CG hade gått i förväg med rullatorn till Inger o Rolf (ca 300m) och jag skulle komma efter med bilen när jag pratat med mäklaren innan visningen. Tyvärr glömde jag bilen hemma. Det innebar att jag drack vin till maten och eftersom CG inte ville ha vin så drack jag hans också. Så man kan väl säga att det var tur att jag glömt bilen. Rolf åtog sig att köra hem CG medan jag kom efter med rullatorn. Vilket också var tur. Jag vill dock bara rekommendera Inger att minska på löken om hon ska bjuda soppan till gäster som sedan ska t ex på teater, bio o dy. Snacka om gasbildande maträtt!

Idag blir det en slappardag framför TV:n. Inte för att det är bra program utan för att jag/vi unnar oss att bara vara. Och njuta av vår "avskalade" lägenhet. Inte en onödig pryl framme. T o m diskstället och tandborsten är undanstoppade.

Inga kommentarer: