måndag, november 05, 2012

Packningsbekymmer

Mäklaren är nu klar med fotograferingen av vår lägenhet. Aldrig har den väl sett så naken ut! Men jösses så mycket prylar vi stoppat in i garderober och skåp! Jag var glad att jag hittade kaffebryggaren när fotograferingen var klar så vi kunde få oss en kopp kaffe och pusta ut. Men var ligger alla andra prylar som jag stoppade undan? Många överraskningar väntar antagligen framöver.

I eftermiddag ska annonsen läggas ut på Hemnet. Jag kommer att komplettera det här inlägget senare med länken.

Vi har redan börjat planera för upplägget av packningen av alla prylar. Lördagen den 17 nov (mindre än 14 dagar) blir det visning. Då bör väl i alla fall de mest privata prylarna vara undanstuvade på sådant sätt att besökare kan öppna garderobsdörrar mm utan att svimma.

Jag har planerat enl. följande schema (nu ler Nallebror Håkan igenkännande): Endast banankartonger gäller! Flyttkartonger är bara till för stora, starka flyttkarlar.
Garderoberna gås igenom och saker som ska till tippen och saker som går till Ta-till-vara separeras. Samma sak görs för skåpen. Jag hoppas på många kartonger av ovanstående.
Därefter packas de saker som inte skall användas förrän till våren/sommaren och lagras i sommarstugan.
Kvar blir bara det som ska användas denna vinter - inomhus och utomhus.

Vad tror ni om ovanstående? Håller det?

1 kommentar:

Sara sa...

Det låter som ett väldigt bra schema tycker jag. Det är väl perfekt att få bort det som hör till våren/sommaren och stuva bort det i sommarstugan. Nu ska jag lurka efter annonsen på hemnet!

Kram