söndag, november 11, 2012

Vår fina, välstädade lägenhet!

I går kom våra räddande änglar - våra barnbarn Cazzandra, 20 år och Alexander, 16 år från Borlänge för att hjälpa oss med en riktig städning inför visningen av vår lägenhet på lördag.

Cazzandra satte igång med att putsa fönstren. Inte visste jag att de kan skina så kristallklart när de är riktigt rena! Sedan dammade hon, dammsög och till sist våttorkade hon alla golv. Hon anmärkte att vattnet nog var i svartaste laget efter arbetet men jag svarade att bubblorna från rengöringsmedlet var helt vita. Så då kunde det väl inte vara så farligt.

Alexander fick verkligen visa hur stark han är. Vi bar ut fulla banankartonger både från lägenheten och förrådet och stuvade in i bilen och körde till stugan. Där fyllde han vår foderautomat för fåglarna med en hel 20-kg-säck med solrosfrön. Från en stege! En tur till tippen och en tur till Erikshjälpen blev det också.

När vi frågade vad de ville ha till middag så blev det unisont -  PANNKAKOR!!! Och det fixade Alexander med den äran. Vi kände oss riktigt överflödiga. Ungdomarna gjorde ett jättearbete och det blev fantastiskt fint utfört.

När ungdomarna sedan hastade iväg till bussen blev det så förunderligt tyst. Och jag sov till kl 10.15 i morse!

1 kommentar:

Gunilla sa...

låter som ett par ungar jag skulle behöva låna! Mina fönster är en skam för mig..