måndag, januari 01, 2007

Nu är det alltså nytt år.

Nyåret firades i stillsamhetens tecken - och skönt var det. Lillasyster och svåger gjorde oss sällskap på nyårsafton och det var mycket trevligt att få ha dem hos oss. Kändes också härligt att jag kunde förse lillasyster med familjefoton som vi tagit då hon var mycket liten och som hon saknade. De ligger nu på hennes fotosajt på Flickr. Sådana bilder är guld värda för den det gäller. (Tack, Roger för att du tog dig tid att scanna in dom. Ett hästjobb - jag vet det.)

Vi åt jättegod mat som Christer lagat - marinerade laxfileer med camenbertfyllning med tillbehör (jag snodde ihop efterrätten - citronmousse från påse). Senare på kvällen åt vi gratinerad hummer med gottgott i samt kronärtskocksbottnar med ännu mer gottgott.

Himmelskt god champagne vid midnatt och gigantiskt fyrverkerispel runt om i Rättvik som vi beskådade från balkongplats.

Idag har jag sovit ett par timmar och jag känner att min hosta börjar bli bätte nu. Känns skönt. Men nu börjar visst Christer känna sig krasslig. Det är inte bra med de lungproblem han har.

Inga kommentarer: