torsdag, november 29, 2007

En snörik dag

Mycket snö idag.
Passade på att skotta en stor del av gården i morse när det var kallt och snön var lätt. Nu har det redan blivit mildare och snön har blivit tung. Vi var 3 gamlingar med varierande ålderskrämpor som hjälptes åt i morse. Och det var tur att vi gjorde det, för han som skall komma med en maskin och ploga gården har ännu inte visat sig. Och vi fick bra motion.

Ulla har krångel med hanteringen av bilder och jag har försökt hjälpa henne. En blind som leder en blind, kan man säga. Men en blind höna kan även hitta ett korn ibland och man får väl konstatera att jag har lärt mig något, jag också. Ulla sitter just nu hemma, parkerad vid sin dator och försöker katalogisera 208 bilder som hon har i kameran.

Det ser ut att bli en skön kväll för mig i TV-s blåa ljus.

Inga kommentarer: