lördag, november 24, 2007

Snart kontaktbar igen.

Tidsfristen sprack. Med råge!

Tusen saker kom i vägen för min avsikt att få läsa "Luftslottet som sprängdes" i fred. C hade massor som han ville ha min assistans med. Jag skulle handla, fika, umgås mm. Idag var det katastrofmöte med bostadsrättsföreningen - ventilationsproblem. C ville absolut att jag också skulle följa med ut för han ville köpa en ny jacka. Någon ny jacka blev det inte, men lite annat smått o gott och en julklapp. En sväng till syrran för en fika blev det också. Det är ju kul, förståss.

Så var jag tvungen att titta på Postkodmiljonären. Jag har ju gått med, så jag måste lära mig hur det fungerar. Visserligen börjar det inte för min del förrän i december men det gäller att vara ute i god tid. Så ville jag också sätta mig in i hur den där Timell gör i "Deal or no deal". Jag menar - hur de väljer väskor. Inte förrän idag kom jag underfund om hur spelet är upplagt. Jag tycker synd om den där stackars nervöse killen som fick nöja sig med 50 000 när han kunde tagit 250 000 som banken erbjöd tidigare. Han ville ge pengar till sin mamma för att hon hade stått ut med honom under den vilda tonårstiden. Vilken vacker tanke! Men jag är säker på att hon är lika glad för omtanken. Men snopet var det.

C har lagat till fläskfilé gratinerad med svampsås och kokt brockoli. Jag har diskat en bautadisk. Den härstammar nog från fredag fm skulle jag tro.

Så fort jag har skrivit klart här skall jag återvända till boken. Jag har ca 150 sidor kvar. Det är gruvligt spännande.

Inga kommentarer: