tisdag, november 18, 2008

Syjunta


I kväll var det dags igen. Syjunta. Men nu stickar vi alla tre.
Jag repade upp tre gånger.

Första gången stickade jag för hårt och fick repa upp och använda 2 nr grövre stickor.

Andra gången använde jag för grova stickor och fick byta tillbaka 1 nr.

Tredje gången fick jag repa upp därför att jag startade inifrån mitten av nystanet och det trasslade ihop sig så jag fick börja från nystanets utsida i stället. Och eftersom färgerna skiftar i intervaller så kunde jag inte bara klippa av tråden och starta utifrån utan fick börja från början igen. Mina kära stickkolleger talade om för mig att det där med att ta tråden från nystanets insida, det hölls man med på 1800-talet, inte nu.


Men skam den som ger sig.

6 kommentarer:

Kiara Och Kovu sa...

Haha vad stickar du då?

Brittis sa...

Det är en hemlighet, min sköna.

Jag sa...

Sömmerskans lott är att sy och sprätta opp!
Tack för bilen, du hade rätt - det är kallt - eller var det halt du sa?

Taltrasten sa...

Sitter xså och stickar. Har repat upp 4 ggr. Mönstret stämmer inte. Jag går till garnaffären - hon kunde inte igår, får se om det går bättre idag. Designern har stängt telefon. Undras varför???

Kiara Och Kovu sa...

Men mamma!!!! Jag vill veta ju...

Brittis sa...

Tålamod är en dygd, min sköna. Du har lång träning framför dig, är jag rädd.