lördag, november 08, 2008

Varningen för NECO i Leksand från maj 2008 upphävd?

I maj skrev jag ett ilsket inlägg i min blogg om hur nonchalant jag som kund blev bemött på NECO i Leksand.

Jag är medveten om hur hårt ett sådant inlägg kan slå mot ett litet företag och jag har flera gånger varit på väg att radera inlägget. Och nu är det kanske dags. I dagens nummer av DD finns ett stort referat om en tjejkväll på NECO med tipspromenad och allt. Tydligen har det varit en lyckad tillställning och uppslutning var stor. Och röd matta utrullad vid entrén! Synd att man inte tog sig dit.

Här kommer några klipp ur DD:

"Anders Doverskog gled omkring bland montrarna och njöt. Över 150 tjejer med diskmaskiner, kakel och duschblandare i blick." . . . "Här har vi beslutsfattarna, sa Doverskog"

"DD-redaktören fick nästan känslan av nattklubb". "Softad belysning". "Parfymerade stearinljus".

Och - hör och häpna: En rosa verktygslåda med rosa verktyg!! Då tjejer, får ni ha verktygen i fred och slippa leta efter dom överallt. Jag vet, för jag har blommiga verktyg och dom vet jag garanterat var jag har. C har vid några tillfällen blygt frågat mig om han fick låna hammaren (när han förlagt sin) vilket jag naturligtvis nådigt tillstyrkte mot löfte om att den lades tillbaka på rätt plats. Vilket faktiskt skedde!

Så härmed: En salut för NECO:s satsning! Det tyder på god vilja och jag önskar NECO lycka till.
Jag ska dessutom hacka mig tillbaka till inlägget från i maj och skriva en eftertext. Men inlägget får vara kvar "alla till andanom och varnagel". (ooups, undrar om det där uttrycket var rätt?)

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag tror det heter ' sig sjalv till straff och androm till varnagel'....
Hotellet heter ??? ja vad heter det egentligen? RungARoon som val kanske betyder Rent a room, men du ska fa utforlig beskrivning av mig sa smaningom.

Anonym sa...

det dar om 'andanom' later mer som igelkottaskinnet i andanom, uti andanom. Allt uti byxorna i andanom'

Anonym sa...

*S*
//BM