torsdag, april 09, 2009

Efter ett dygn i stugan

Jaha, nu är vi hemma i Rättvik igen efter att - som C säger - "borstat manegen" tills kidsen kommer. Det är lite fult sagt. Jag tycker det är roligt att elda så att det är varmt i stugan tills de kommer, att ha pyntat lite med påskpynt, sett till att det i alla fall finns mjölk, bröd och ost till första frukosten. Det är så roligt att de kommer och jag hoppas innerligt att de får några sköna dagar därute i skogen. Egentligen tycker C också det, men det är ju inte coolt att erkänna det. Gamla manér, ni vet. När jag skulle fylla en skål med mossa och lingonris halkade jag och slog en riktig frivolt. Resultat - ett skrubbat knä och en sträckning i vadmuskeln. Men det läker väl så småningom. Inget att gnälla för.

Vi fick besök av den man som ska ta ner lite träd som skymmer solen och sjön för oss därute. Jag trodde att jag skulle behöva hindra honom från att hugga ner hela skogen men det var precis tvärtom. Han ville ha kvar det mesta. "Men inte ska du väl hugga ner den där fina björken?". Till sist enades vi om det hela. Han börjar nästa vecka. Bråttom innan saven stiger i björkarna. Tallarna o granarna får vara till hösten. Den sida som skall ge oss bättre kvällssol får också vänta till hösten. Men har vi väntat i mer än 30 år kan vi vänta några veckor till.

Nu har jag skaffat en profil i Facebook. Inte för att jag vet vad jag ska med det till. Och det är nog med fel e-mail. Borde valt den e-mail jag använder mest, men det begrep jag inte. Får sova på saken. C tycker jag använder för mycket tid för datorn och nu är det risk att det blir mer. Men - jag är ju pensionär och bestämmer över min tid - sägs det.

1 kommentar:

Bamses ma sa...

Absolut tag dig tid vid datorn! Det är det enda ställe jag kan vara vid just nu om man bortser säng,TV och soffa.
Tänk vad ni har det mysigt som är 2!
Njut av det och av varandra också! Kram AL hälsa C