onsdag, april 15, 2009

En vådlig färd från akuten

Lite brådis.
Nu har jag hämtat C på akuten. Hjärtflimmer. Ska medicinera. Waran och betablock.
Snabbt hem för att packa det sista och åka till Stockholm för begravningen i morgon (envis karl jag har).

Men först skulle han hämta ut medicin. Jag parkerade på Storgatan i Rättvik medan han sneddade över gatan för att gå in på Apoteket. På andra sidan gatan ser jag att han tar tag i ett träd och sedan grabbar tag i Billy W som turligt nog kom precis då. Sedan segnar han ner på gatan. Likblek.

För att göra en lång historia kort - det blev ambulansfärd till VC där EKG och blodtryck togs. Efter liten vila tog han sig ut på parkeringen och vi åkte hem och om en liten stund startar vi färden till Stockholm.

Vid hemfärden på fredag ska vi ta omvägen till Falun och akuten för då ska det tas nya blodprover för att ställa in Waranhalten.

Nu måste jag packa färdigt. Det blir nog sen ankomst till Stockholm ändå.

Inga kommentarer: