torsdag, april 02, 2009

Några fulltecknade dagar

Det har varit ett par jäktiga dagar. Vi har beslutat oss för att ta itu med lådorna med fotografier som befinner sig i en otrolig röra. Vi började med att sortera efter vad de handlade om och till vår överraskning har vi noterat att den förmögenhet vi lagt ut för att fota under våra resor plötsligt saknar värde. Det är människorna som är intressanta.

Samtidigt har jag till min glädje blivit inbjuden av mina f d arbetskamrater till Falun i kväll för att fira av en kollega. Så glad jag blev att de tänkte på mig också. Eftersom jag har en massa fotografier från konferenser och fester under mina 25 år i företaget så passade det bra att inköpa ett album med plats för 200 fotografier och fylla på med vad jag har. En massa kort ligger som diabilder men som tur är har jag en bra skrivare, så gårdagen gick åt att läsa in diabilderna och sedan skriva ut dom. Från senare tid har jag också en hel del bilder i datorn från digitalkameran och axplock från dessa skrev jag också ut.


Så man kan säga att jag har slagit två flugor i en smäll. Ett, förhoppningsvis, uppskattat album till mina arbetskamrater på FoU-labbet på Cederroth i Falun och samtidigt en sortering av bilder.


Om en stund ska jag hålla bokslutsmöte med bostadsrättsföreningen och sedan blir det snabb avfärd till festen i Falun.


C ska på röntgen i Mora men det har visat sig att han är så trött och får sådana blodtrycksfall att min kära syster har lovat vara chaufför, för han bör faktiskt inte köra bil så långt ensam. Vad glad jag är för hjälpsam släkt!


Dags att duka fram kaffe till styrelsen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

herregud?! Vem ligger under knivkastaren???

Brittis sa...

FoU-chefen

Brittis sa...

Han avgick förresten samma kväll.

inger sa...

Avgick eller gick av?!!!!

Anonym sa...

*S*
/BM