torsdag, april 30, 2009

I väntan på Valborgsmässofesten

Jag sitter nu och väntar på att det ska bli tid att gå ner på gården och tända grillen för kvällens Valborgsmässofest. Vi ska grilla korv och dricka kaffe med kaka till. Vädret kan inte vara bättre och i morgon startar Rättviks Marknad. Många stånd har redan smällts upp och snart är så gott som alla gator fyllda med stånd.

Så snart biblioteket öppnar ska jag skynda mig dit och låna den sista boken om Harry Potter. Jag har just läst ut bok nr 6 i serien och jag har förbjudit mina barnbarn att berätta hur serien slutar. Dör Harry eller inte? Från första början var min tanke att läsa en bok för att försöka förstå den fantastiska succé böckerna har gjort bland barn och ungdomar. Och så blev jag fast själv.

2 kommentarer:

Gunilla sa...

Jag kan berätta hur det slutar, så slipper du läsa de där 400 sidorna..*S*
Har du läst Gabaldon ännu? Inte? Ja, då har du en läsupplevelse framför dig. Börja med Främlingen. 700 sidor.. Början är lite seg kanske...
Sen är det sex böcker till i serien.. a ca 700 sidor. Men när man slagit ihop den sista boken, hoppas man att hon ska skriva en till...

Brittis sa...

Det får bli nästa upplevelse. Men våga inte avslöja slutet på Harry Potters äventyr!