lördag, april 11, 2009

Traditionsenligt påskfirande

I strålande vackert väder åkte vi ut till stugan för att sammanstråla med barn o barnbarn till ett gemensamt födelsedagskalas. Alla 4 barnbarnen fyller nämligen år inom loppet av en månad. Så vi brukar fira alla på samma gång. Det stod "64 år" på tårtan eftersom de fyller så många år tillsammans. Det var så varmt att vi kunde sitta barärmade ute på altanen med kaffe och tårta.
Tyvärr hade jag glömt kameran. Får se om Roger kan maila över en bild till bloggen.

Sedan hade traditionsenligt påskharen varit på besök och lämnat en fjäder på gärsgår´n samt ett påskägg med godis till var och en, som han gömt utomhus på de mest konstiga ställen. Robin var tvungen att ta kompassen till hjälp innan han hittade sitt ägg.

Jag tror att den där traditionen med påskharen snart är överspelad. Nästa år blir det nog på ett annat sätt. Jag hade en känsla av att det var jag som hade roligast och de spelade med för att inte göra mig ledsen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Snacka med brorsan om GPS-orientering? Det funkade kanske bättre och modernare?