lördag, juni 05, 2010

Arbete och nöje i stugan

Oj då, flera dagar sedan jag skrev! Men jag är pigg och alert efter släpandet med ris. Ordentligt med sömn och en allt igenom lat dag efteråt gjorde susen.
Fredagen gick åt till att - som Christer säger - kratta manegen tills barnbarn med pojkvän och kompisar skulle inta stugan över helgen.

Hörde just att de nu fått på plats flytblocken på vår flytbrygga. De skulle nu klippa gräset men jag kan sätta en hundring på att de sedan sätter båtmotorn på flytbryggan och ger sig ut på sjön. Det går att ha bord och stolar på bryggan och jag kan tänka mig att de vill sitta där och njuta i kvällssolen. Dom hade tänkt grilla senare, hörde jag.

Obs, bilden är från en kväll för ett par år sedan när Christer o jag tog flotten och åkte ut på sjön och åt kräftor. En sådan där härlig sommarkväll. Jag hoppas ungdomarna också har det gott därute.

2 kommentarer:

Sara sa...

Den där flytbryggan måste vara helt ljuvlig att ha!!! Ser underbart ut att åka ut och äta kräftor!!

Brittis sa...

Visst. Vi får ledigt plats 4 personer och så har vi en badstege så vi lätt kan ta oss i och ur vattnet. Ungarna tar förstås sats och hoppas i.
Varje gång jag ser den där glada ungen i TV som hoppar i från en brygga med armarna i vädret så kommer jag att tänka på Alex.