måndag, juni 14, 2010

Nytändning

Jaha, nu sitter jag här med laptopen och ska fira det hela med att göra om layouten en aning. Helt passande dyker det upp nya mallar att prova. Så jag tog bara en ur högen. Här ser ni resultatet.


Fortfarande tycker jag texten är för liten. Jag är ju trots allt snart 70 bast. Kan ni se mig sitta med förstoringsglas och försöka se tecknen på skärmen? Ångmaskinens skärm har jag tryckt upp mot väggen och där sitter han o bröstar sig och är alldeles mörk i nyllet. Men skam den som ger sig. Jag ska leta på vart textstorleken kan ändras. Fliken inställningar, kanske. 
Jo, pyttsan. Textstorleken fanns i verktygsraden alldeles ovanför textfältet. Inte riktigt vad jag ville. Jag ville ha all text generellt sett större. Får kanske gå in på datorns inställningar. Men då börjar väl Nallebror brumma.
PS: Det verkar som om det slår igenom till er läsare också. Ska kolla hur det ser ut på skärmen i min ångmaskin. Men det får nog bli i morgon. Och färgen ska jag nog göra något åt också.

1 kommentar:

Sara sa...

Visst var det trevligt med lite nya mallar. Själv fick jag en väldigt söt och rosa sida. Får se hur länge det dröjer innan jag tröttnar på den :o)