söndag, juni 20, 2010

Monarkin är bra för Sverige

Ha! I dag var delar av mitt förra blogginlägg om monarkin (se tidigare inlägg) infört i Aftonbladets stora Bröllopsbilaga.

Jag är fortfarande fullständigt övertygad om att monarkin är bra för Sverige. Läs bröllopsbilagan i AF och se hur många positiva omdömen som kom och hur många som just pekade på att den är en symbol för landet och en sammanhållande faktor. Och vilken fest se´n!

Jag läste om en familj som höll på att renovera sitt hus och hittade en gammal tidning om tidigare kungafirande bland isoleringen. Vi kanske ska göra allvar av våra tankar att äntligen bygga en friggebod vid sommarstugan och där gömma Expressens och Aftonbladets Bröllopsbilagor i isoleringen. För framtida generationer.

1 kommentar:

Sara sa...

Jag tycker att det var en ypperlig idé att bygga en friggegbod och gömma gamla tidningar :o) Tänk vad roligt för den som hittar det om mängder med år.

Jag är också övertygad om att monarkin är bra för Sverige :o)