tisdag, juni 15, 2010

IT-världen i nytt ljus.

Nu är det morgon och jag ser allt, så att säga, i nytt ljus. Bakgrundsfärgen på bloggen måste jag göra om. Den ser ju ut som bajs. Just nu har jag faktiskt båda datorerna öppna. I bakgrunden triumferar ångmaskinens vackra skärmbild och framför den uppstickaren, laptopens, ilsket blåstrålande 13"-skärm. Men jag ska nog få till det.

Det var som jag trodde. Textstorleken blev ju större även på det ni läser. Jag måste försöka få textstorleken till en sådan nivå på laptopen att jag kan läsa på skärmen utan förstoringsglas och utan att ni, kära läsare, får gå på avstånd för att undvika chocken som uppstår när ni ser texten.

Fö kan jag notera att laptopens tangentbord är mycket behagligt att skriva på.

Hrmm. Nu uppstår ett problem, upptäcker jag. Nyss tog jag en bild av skrivplatsen med båda datorerna. Hur får jag in bilden via laptopen? Den är inte klar i strukturen för bilder ännu. Ska jag våga ett försök eller ska jag ta den säkra vägen via ångmaskinen? Nallebror sliter väl sitt hår där han sitter på jobbet och kanske läser vad jag funderar på att göra. Men å andra sidan borde han förstås inte läsa bloggar på arbetstid. Jag tar nog den säkra vägen. Vill inte riskera att han dyker upp här i kväll med ett björnvrål.

PS: Jag fegade ur och gick via ångmaskinen.

Inga kommentarer: