söndag, juni 20, 2010

Kungabröllop hela dagen.

Nu är klockan 01.30 på söndag morgon och mina ögon börjar bli fyrkantiga. Vi har tittat på kungabröllopet hela dagen, ända sedan 07.45 lördag morgon. Jag är jättetrött - hur ska inte brudparet känna sig? Men de såg så glada och lyckliga ut när vi stängde TV:n så de är nog tränade.Och så är de några år yngre, förstås.

Vilket strålande bröllop! Vädret kunde inte vara bättre, vigseln var underbart vacker, kortegen genom staden magnifik. Och såg ni båten de färdades i! Jag fick rysningar över hela kroppen, så vackert var det. Sedan kom middagen. Vilken dukning! Jag frossade i alla vackra dekorationer. För att inte tala om alla vackra kläder! Jag måste säga att prins Daniels tal var helt suveränt. Så fick han stående ovationer också. Se´n var det tårta o dans.

När kungen fyllde 50 år satt vi i stugan hela dagen och tittade  på TV. Från början till slut. Vi klädde inte ens på oss. Satt i morgonrock hela dagen. Vid det här bröllopet var vi i alla fall påklädda.

Det är egentligen bara Vasaloppet som får oss mer fastklistrade vid TV:n.

2 kommentarer:

Jag sa...

när han fyllde 60 då? För det var ju inte så länge sen...

Anonym sa...

Jag minns faktiskt inte vad vi gjorde då. Och förmodligen var inte firandet lika storslaget.
//Storasyster