onsdag, augusti 04, 2010

Misslyckat försök att se film på datorn i skogen.

En sån där mellandag. Lite grått och lite regn. En tur till lägenheten för att hämta lite papper mm.

Nu har jag kopplat in min lilla laptop till modemet och skulle - för första gången - titta på en film på datorn. Det gick riktigt bra ända tills plötsligt filmen stannade och ett meddelande sade att den "Buffrar". Jag rådfrågade de mina och fick reda på att sådant händer. Filmen skulle s a s hinna ikapp. Men det gjorde den inte, så nu har jag tröttnat på att vänta. Jag ägnar hellre min tid åt trevligare saker som t ex att skriva lite i min blogg.

Vi får se om jag får lust att försöka någon mer gång. Så sällan som jag ser på film så vet jag att jag inte har något större behov av den förströelsen. Jag plockar kanske fram en deckare jag lånat av grannen, kryper upp i soffhörnet och mysläser allt medan mörkret sänker sig över nejden.

2 kommentarer:

Sara sa...

en bra deckare i soffan är minst lika trevligt som en bra film. dock är det trist när inte tekniken vill göra som man själv vill.

Inger sa...

låter gött i alla fall!
Ha det skönt därute