söndag, augusti 08, 2010

Två jobbiga dagar

Fredagen o lördagen blev jobbiga dagar. Vår TV i stugan har krånglat en tid. Det saknas ljud på TV1 och TV2. Då vi såg en TV till bra pris på Blocket så slog vi till och avtalade med säljaren att komma till Falun och hämta TV:n.

Då vi skulle sätta oss i bilen på fredag morgon visade det sig att ena däcket var platt. Vilken tur att vi har två bilar! Men andrabilen är en 2-dörrars, tungstyrd Jetta från 1987 och eftersom det numera är jag som vanligtvis kör så var det ett ganska tungt jobb att baxa bilen när man i låg fart ska backa eller vända bilen. Men vi kom till Falun och det visade sig att säljarparet hade styrkan och villigheten att baxa in schabraket i baksätet. För det var ett schabrak! I stugan bar sedan några grannar in schabraket.

På lördag morgon skulle punkan fixas. För första gången skulle jag göra detta. Vilket bök! Det var varmt, tungt, svettigt och det kändes som om hela huvudet var fullt av snor. Men jag fick av hjulet till sist!! In med hjulet i Jettan och iväg till en bilverkstad innan de stängde för helgen. Hem igen och göra hjulbytet i omvänd ordning. En sak har jag konstaterat: domkraft som hör till bilen är rena skämtat!

Det är inte så konstigt att jag sov tungt och oavbrutet i 11 timmar i natt.

4 kommentarer:

Sara sa...

Jag kan förstå att det behövdes 11 timmars sömn efter din dag :o)Hörde att ni kommer ner till svärfar på tisdag. Trevligt!!

Inger sa...

stackare! Men nu vet du iaf hur man gör. Hoppas tv:n går nu då

Anonym sa...

Vad du varit duktig! Törs inte ens tänka lufttomt!

M sa...

Imponerande!!