lördag, augusti 21, 2010

Nya möbler i stugan

I går var jag på Tulavippan, Sveriges största(?) loppisarena, för att hämta ut en reserverad fåtölj till stugan som bättre svarar upp till våra behov. Ett fynd för 450:-. Stolen har högt nackstöd vilket underlättar när CG behöver vila, vilket han ofta behöver.

Jag åkte ensam till Tulavippan och kunde därmed utan dåligt samvete för otåliga medpassagerare, strosa omkring i de 1900 m2 stora lokalerna. Det blev ca 2 timmar den här gången. Där finns ALLT. För min del blev det, förutom fåtöljen, 2 dukar à 45:- och 3 böcker för 3 - 20:-/st. Avrundade med en glass innan jag åkte till stugan och möblerade om.

Passade på att torka golvet bakom sofforna, ratade 3-sitssoffan och den gamla fåtöljen. Jag blev riktigt nöjd med resultatet. Så nu finns det en soffa och fåtölj som ska på tippen - om ingen vill ha dom. De är typiska 60/70/80?-talssoffor, grön plysch och totalt outslitliga, har det visat sig. (Jag tog en bild av dom med mobilen om någon är intresserad. Gratis vid snabb hämtning).

PS: Jag betonar att jag inte har någon som helst ersättning för att jag puffar för Tulavippan. Jag tycker bara att det är ett så himla bra ställe att vara miljömedveten på. DS.

Inga kommentarer: