tisdag, augusti 24, 2010

Skönt att Ta-till-vara finns

I går var jag verksam värre. Nu skulle göras plats för bl a den nya fåtöljen i stugan. För att få till "ansiktslyftningen" skulle den gamla fåtöljen och en 3-sitssoffa hamna på nytt ställe, dvs tippen - tänkte jag.

Min snälla Nallebror var mig behjälplig med släpkärra och snälla grannar vid stugan gav bärhjälp. En av grannarna, Tuppen, föreslog att jag skulle skänka soffan o fåtöljen till Ta-till-vara i stället, vilket jag tyckte var ett bra förslag. Så på väg till tippen (med bl a en massa annat skräp) så svängde jag förbi Ta-till-vara där dom med glädje tog emot möblemanget. Jag hoppas någon annan får glädje av sittplatserna. Att sedan bjuda grannarna som så snällt gett mig bärhjälp på kaffe ute på altanen i det vackra eftermiddagsvädret blev en trevlig avslutning i stugan.

Det var tråkigt att CG inte kunde vara med. Han har övat så ihärdigt med sin nya Rollis så han var alldeles för ledbruten för att kunna följa med..

Inga kommentarer: