måndag, augusti 02, 2010

Fem dagar i samvarons glädje

Lugnet har lägrat sig över stugan. Det är alldeles tyst, bara elden i spisen sprakar och knakar.

CG sover den uttröttades sömn efter 5 dagars intensivt deltagande i samvaron med gamla flygkompisar.Två av de tidigare arbetskamraterna har varit här i stugan innan de i fredags drog i väg till Norge där de sammanstrålade med hela gänget. Har jag förstått det rätt så var de nog bortåt 25 personer där. De hemvändande svävade lite på målet när de skulle ange antalet (undrar varför). Det har blivit sena nätter, har jag förstått.

Nu har de två norrlänningarna styrt kosan norrut. Undrar hur det gick att ta sig genom Rättvik där CCW pågår som bäst. Läste på Facebook att det var igenkorkat redan kl 7 i morse. Hoppas de hittade den alternativa väg vi ritade ut på en karta där de kunde ansluta till väg 301 utan att åka in i centrala Rättvik.

I eftermiddag ska jag själv till Rättvik. Eftersom vi bor "mitt inne i smeten" så får jag räkna med att det tar sin rundliga tid. Det kanske helt enkelt är bäst att parkera bilen söder om Rättvik och promenera hem. Kl 18 ska jag nämligen vara på Kulturhuset med en tavla som blivit utsedd till Konstföreningens "Månadens tavla" och kommer att hänga på Kulturhuset augusti månad ut. Välkommen dit och titta på den. Jag ska lägga ut en bild  på bloggen när jag kommer åt bildarkivet. Det ligger hemma på den gamla ångmaskinen. Kika annars in på "Brittis ManDALA-art"-blogg som ligger som länk i blogglistan till höger.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så spännande! Den tavlan ser jag fram emot- verkligen!!!/G

Brittis sa...

Du har sett den. Det är målningen av Rättvikskullan som pappa svarvade.