tisdag, november 30, 2010

Martinus Kosmologi i Falun

Jag har nyss kommit hem efter en utflykt till Falun.

En utställning om Martinus kosmologi visas just nu på biblioteket. Och så skulle det vara en "guidad introduktion" också. Det ville jag inte missa. Skärmarna, innehållande de karakteristiska symbolerna och texterna med förklaringar var centralt och smakfullt placerat vid ingången till biblioteket. Det är en bra introduktion till kosmologin. Men jag är tydligen "kärringen mot strömmen". För mig känns det mer naturligt att börja beta av skärmarna från vänster men här var det högerregeln som gällde. Så tänk på det om ni besöker skärmutställningen. (Intressant, förresten, - från vilket håll vill just Du gå? En liten gallupundersökning. Kommentera gärna.)

Gunnar Olsson, Falun och Thor Gjörvad från Ängelsberg var guiderna. Det var verkligen intressant att få göra deras bekantskap. Jag har ju under många år stått för utsändning av mail och brev till intresserade när det har varit något föredrag mm på gång i Borlängeområdet. Nu är det Faluns tur att ta tag i arbetet med kurser, föredrag o dy. Här bör mitt kontaktnät kunna komma till nytta. Men jag måste först fråga mina mailkontakter om lov att lämna ut adresserna. Datalagen, ni vet.

1 kommentar:

Sara sa...

Hm... jag tror jag också skulle betat av skärmarna från vänster. Som när man läser en bok liksom!