tisdag, maj 23, 2006

Hittade fram till datorn igen

Friden slut.
En vända till villan och lassade bilen full med kartonger. Tar det aldrig slut?! Den här gången var det pärmar, papper och annat lull lull för skrivbordet. Men jag hann med en tur till Bäsna trädgård. En lisa för själen! En tur utefter deras Trollstig ger massor av ideer. Överallt poppar det upp överraskningar - tomtar, rådjursfamiljer, vackra stenar och allehanda figurer och växter. Rekommenderas.

I hällande regn till lägenheten eftersom vi skulle på bostadsrättsföreningens årsstämma. Vi är ju utvalda! Mötet började och C var i sitt esse med massor av förslag så han blev invald som ordinarie ledamot. Så nu ska han förhandla med banken om förtida inlösen av föreningens lån (ifall räntan går upp), ansvara för brandtillsynen, planlägga den kommande vinterns snöröjning eftersom kommunen aviserat avgiftshöjning samt undersöka kostnaden för byte av hela fläktsystemet i alla bostäderna.

Medelåldern är ju rätt hög i föreningen (80 år är en siffra jag hört) så styrelsearbetet utförs av praktiska skäl av några få och eftersom C och jag hör till de yngre (vi är båda 65 år) så är det ju självklart att vi ska ta vår del och även lite till. När frågan kom till vem som ska vara sekreterare så visade det sig att bara två hade dator varav den ena hade glömt hur man loggar in (och ordföranden behövde avlastning). Det var tyst rätt länge så då erbjöd jag mig att skriva protokollen efter anteckningar från den ordinarie sekreteraren (eftersom jag är suppleant och det är inte kutym att suppleanterna är med på mötena). Men vem skulle vara sekreterare? Den tidigare var ju den vars lägenhet vi övertagit. Det blev alldeles tyst. Länge. Då säger C: Men då kan jag vara sekreterare och så får min fru vara min sekreterare! Jubel i församlingen! Herregud! Jag känner ju väl C:s knapphändiga, oläsliga kråkfötter!! Vilken soppa!!

När vi kom till stugan - sent, eftersom vi tillbringat en trevlig kväll med "systra mi" - låg det 7 m3 björkved avstjälpt framför vedboden! BINGO!!!

Jag stupade i säng!

4 kommentarer:

Gunilla sa...

Jösses! Låter som du fått tag på tigerns svans?
Himla tur du tog ett par dagar timeout! Eller?...*S*
Björkveden springer inte bort. kör kartongerna direkt till tippen.. Strukturera om!
Och lär dig säga NEJ!

*kram*

Brittis sa...

Näää - men björkveden blir våt!!! Och i kartongerna har jag saker som jag VILL ha kvar. Men det där med timeout kommer jag att göra om - OFTA!

Bror sa...

Hur låg är den själsliga åldern då?

Brittis sa...

Den verkar vara förvånansvärt låg - i alla fall hos en del. Men det hjälper ju inte när de inte har någon dator.
Men det är kanske därför de är ungdomliga, vem vet?