fredag, maj 19, 2006

Jaha, nu har jag tagit timeout ett par dagar

Jaha, nu har jag tagit timeout ett par dagar och det blir nog fler. Jag behöver spara mina krafter lite och göra ingenting ett tag. Det är många som rått mig till det.

I förrgår var jag till mitt forna jobb (jojo, jag har varit panchis i 3,5 månader nu) och bara det var ett mentalt lyft. Handlade i personalbutiken (en mycket trevlig förmån som vi pensionärer har), åt lunch där och pratade jobb. Efteråt besökte jag en ledig kollega och fick en helt otrolig present - ett spa-paket bestående av två sorter gott thé, två pyttesmå, vackra marmeladburkar med alldeles speciella smaker, en deckare samt en liten vacker skål (för godis). Samt ett mycket personligt och vänligt skrivet kort. Gissa om jag kände mig sedd och blev rörd av omtanken! Så nu står presenten där på hedersplatsen och väntar på rätt tillfälle. Och det blir nog mycket snart.

Ett snabbt besök i huset i Ble där jag kikade in bakom plastskynkena för att se hur långt muraren kommit med kakelugnen. Herregud så det såg ut! Tog med mig ett par saker och rymde sedan ut till stugan. Där ekar det i alla fall inte när man säger något.

I går var det kallt, blåsigt och regnigt och jag valde mellan att borra ner mig i soffan under en filt med veckans olästa tidningar, åka till lägenheten och försöka få ordning på kartongerna eller att C och jag tog en sväng och tittade på nytt bohag. Jag valde det första.

I dag har jag krattat löv på vår "äng" samt krattat och städat nere vid sjön. Båda sakerna behövdes. Vädret var stundtals riktigt fint. I kväll ska jag på fest med jobbarkompisarna. Vi ska fira av en kollega som går i pension. Enligt ryktet så är han ovetande om vad han ska utsättas för. Det blir säkert trevligt och det är härligt att få vara med jobbarkompisarna så här.

Inga kommentarer: