torsdag, maj 25, 2006

Nu ser jag ljuset i tunneln

Flygardagen. Innebär inte automatiskt att det är en slappardag.

Fyllde bilen med kartonger - tunga också - och körde tidigt till lägenheten. En del till förrådet och en del in i lägenheten. Svettigt!

Spred kompost från stugan bland de nyplanterade blommorna i den minimala "trädgården" framför entrén och gladdes åt att det växte och frodades. Pratade lite med grannarna. Som extra grädde på moset kom "systra mi" och svågern och ville ha kaffe. Välkommet avbrott. Till råga på allt kom min snillrika syster med jättefina idéer om ändringar i möbleringen så att det inte behöver kosta skjortan. De mottogs senare med förtjusning av "guben" min.

Ett snabbt besök på Medeltidsmarknaden inne i noret hann jag också med.

Nu sitter jag och väntar på middagen. Lasagne i dag.

5 kommentarer:

Bror sa...

Finns ingen lådflyttarfirma? Du packar ALLA lådor och markerar upp dem var de ska (stå). Sen ringer du. Fixxat.

Brittis sa...

Men snälla Bror: Jag vet ju knappast vad jag har i lådorna. Inte kan jag då dirigera någon annan var de ska stå!

Bror sa...

Ljuset i tunneln? Har du haft en NDU?

Bror sa...

Om du inte vet vad du har i lådorna ska du inte ha det kvar. Det blir ju värdelöst i lådorna...eh? Men...det är en mognadsak o inse detta.

Brittis sa...

NDU!? Snälla du, under denna materialistiska period i mitt liv innebär "Ljuset i tunneln" att jag kan se att det skymtar ett slut på berget av kartonger.

Beträffande min okunskap om vad jag har i kartongerna så KAN det ju vara något jag behöver - någon gång. Och det kan ju komma sämre tider! Jag vill därmed påstå att jag är mogen - mycket mogen!