tisdag, maj 30, 2006

Igår, måndag: Tidigt till lägenheten i Rättvik. Tog med några grejor från sommarstugan som skulle till lägenheten. Tog en del mått för garderober, bokhylla mm och diskuterade problemet med den allt för stora soffan. Hämtade de tomma frysbackarna. Åkte till Ble. Betalade muraren (20 papp). Beställde på stående fot en ny gjutjärnsinsats i st f den braskaminsinsats vi har i sommarstugan (killen kommer på måndag och inspekterar och bedömer arbetsinsatsen). Fyllde frysbackarna och hämtade lite kvarlämnade kläder och verktyg. Tillbaka till Rättvik med frysta grejerna och det övriga. Till stugan i Leksand - sent. En nätt liten resedag på ca 20 mil.

Idag, tisdag: Tidigt till Sandviken. C var tvungen att uppsöka en chiropraktor för att göra något åt ryggen. Illa. Så nu får han inte göra någonting, inte vrida ryggen, resa sig och lägga sig försiktigt osv. (Nytt besök om 2,5 veckor.) Sedan raka vägen till IKEA. En snabb genomgång vid bokhyllor och garderober. Kunde ändå ingenting beställa eftersom jag glömt hemma alla måtten jag tagit! C föredrog att åka in till Gävle för att köpa lite MC-grejor, så jag gick en egen köprunda. Och då blev det shoppat, må ni tro! Visserligen ingen bokhylla eller garderob men en massa smått o gott. Tog svängen förbi Ble på hemvägen för att hämta lite grejor bl a C:s neccesär (rätt stavat?). Han åker nämligen till Eskilstuna i morgon! Skall vara tekniskt ansvarig vid VM i segelflyg där under 2,5 veckor! (Jag har förstått att han hoppas att vedhögen har försvunnit under den tiden!). Så nu får det vara nog för i dag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

du behöver komma ifrån! Du är välkommen hit (fast inte nästa helg.. då är gästsängen redan upptagen)
Lås och dra iväg ett tag!

Jag sa...

Gunillas idé är väl inte alltför dum? Du skulle säkert må gott av det, speciellt då du diskuterar med soffan. Tyder på alltför hög arbetsbelastning.
Förlåt, jag är med i syföreningen, märker ord idag. ;-)

Kram

Brittis sa...

Ni är för goa båda två! Vem vet, jag kanske tar dig på orden, Gunilla. Men till helgen kommer dotra mi och Sanna och ska flyttstäda. Så till dess måste jag få undan det sista. Och på måndag kommer muraren för att kolla om det är möjligt att sätta in ny braskasett.
Inger - vad menar du med att jag diskuterar med soffan? Så illa är det väl inte?