söndag, september 03, 2006

Det blev inte som beräknat

Vi fick stuva om i programmet. Roger med familj fick ställa in resan. Roger fick plötsligt en böld i halsen som fordrade sjukhusbesök med operation. Hoppas det fortlöper utan komplikationer nu. Ska ringa lite senare och höra hur besöket idag utföll. Han skulle in för ytterligare spolning idag.

Så det blev "bara" Kicki och Sanna som kom. Bokhyllan hämtades på Erikshjälpen (den är verkligen snygg) och även det hon fick av Håkan. Vi hann med Öppet hus på Rättviks gymnasium. Sanna var förtjust över alla djur hon såg men jag var mera intresserad av trädgårdarna. Så nu vill hon börja på det gymnasiet när den tiden kommer!

Eftersom Roger med familj inte kom, beslöt jag att åka och lyssna på föredraget i Borlänge som anordnades av gruppen som sammanställer föredrag och kurser om Martinus kosmologi (där även jag har ett finger med i spelet trots att jag nu har avflyttat från orten). Föredraget handlade om Intelligent Design ställt i ljuset av Darwins evolutionsteori och Martinus´ utvecklingslära. ID är ju mycket kontroversiellt i USA och det dröjer nog inte länge förrän diskussionernas vågor går höga även här i Sverige. Det kändes skönt att få krama om alla vännerna. Jag saknar dom.

Sedan full fart till stugan där Christer, Kicki o Sanna väntade vid grillen.

Inga kommentarer: