torsdag, september 14, 2006

En körig dag

Nu är det kväll och jag är TRÖTT! Det har varit körigt. På em åkte vi och handlade badrumsinredning.. Drygt 8000:- på ett bräde. Men det bör bli snyggt. Bilen är fullständigt nerlastad. Bara toastolen väger sina modiga kilon. I morgon åker vi till Rättvik och lämpar av allt och därmed ökar röran i vardagsrummet. Men snart ska väl allt vara på plats.

Christer har verkligen gjort ett hästjobb med att få ut allt ur badrummet. Men han lyckades köra kaptrissan genom väggen i grovköket när han skulle kapa rören. Orden som då fälldes lämpar sig verkligen inte för tryck. Det gör trots allt ingenting. Det är skönt att han börjar bli sitt gamla jag igen. I många år har han varit tungsint och deprimerad och det har bara tilltagit. Sista året har varit mycket svårt. Men det visade sig att när han för 14 dagar sedan fick sköldkörtelhormon så svängde det och han fick tillbaka sin initiativförmåga, blev piggare och mera "med". Kunde t o m skratta och skämta. Det var länge sedan sist.Och det gick på ett dygn! Nu är det sådan fart på honom så jag får svårt att hänga med. Jag har hotat med att byta ut hälften av pillren mot sockerpiller så det blir någon ordning.

I kväll har jag rensat 5 liter blåbär och diskat en bautadisk.

1 kommentar:

Kiara Och Kovu sa...

JA det är härligt att se och höra pappa nu. Krama honom från oss