fredag, september 08, 2006

Farväl badkar!

Vaknade efter en orolig natt i lägenheten. Svårt att somna. Men snart var det dags att börja plocka ur högskåp i grovköket (som jag för inte så länge sedan fyllt) för att bereda plats för rörmokaren som ska lägga nya rör in till badrummet. Det gick fortare än jag väntat, faktiskt.

Tog sedan ett långt, skönt bad med badkulor i som jag fått av mina barnbarn i julklapp. Det var väl lika bra att slösa med dom eftersom det här var sista gången jag badar i badkar här. Förresten var det dessutom bara gång nr 2 också. Oj, så mycket hudavlagringar jag skrapade bort. Njutningsfullt! Men visst är det lite sjukt att tycka att det är njutningsfullt att skrapa hudavlagringar!? Som att gilla att gnaga på brosk, typ.

Sedan en snabb tur till Borlänge för att titta på nya badrumsinredningar. Oj, så mycket snyggt det finns. Men så dyrt! Så nu blir det lite jäktigt ett tag innan all planering och allt arbete faller på plats. Men det måste vara klart till marknaden i början på oktober (1:a helgen i oktober?). Jag har ju lovat öppet hus till toaletten till alla jag möter!

Inga kommentarer: