söndag, september 10, 2006

Seminarium i går, fast vid datorn i dag.

Två underbart fina dagar med temperatur över 20 grader båda dagarna! Och jag har inte fått njuta av det!

Igår var jag på ett efterlängtat seminarium: "Reinkarnations- och karmatankens inverkan i vår vardag"! De´ni! Och det varade hela dagen! För det avstod jag gärna från att vältra mig i solstolen. Men visst hade jag önskat att det hade varit en liten smula regn i stället för flödande sol. Jag var bra trött när jag kom hem men där väntade Christer med krabba och vitt vin. Gott!

I dag tog jag itu med ett brådskande ärende. På datorn fanns ett mail från MIN advokat. De´ni! Men det innebär massor av jobb. Sjön, där vi har vår sommarstuga är förorenad av lakvatten från en närbelägen soptipp. Efter åratal av påtryckningar på kommunen har vi nu kommit så långt som till stämning av kommunen. Vår stuga är tillsammans med två andra fastigheter pilotfall vid domstolsförhandlingarna. Så nu ska jag upp i tinget! Under ed! Huva!

På tisdag ska jag träffa vår advokat för att fila på argumenten och i oktober står jag inför skranket tillsammans med de två andra. Det blir tuffa frågor, har jag hört. Eftersom jag känner mig som representant för alla stugägarna runt sjön vill jag göra bra ifrån mig. Jag kommer att få råplugga inför förhöret. Nu har jag ägnat hela dagen åt att fila på frågor som advokaten har ställt upp och som han tror förmodligen kommer upp. Jag har lusläst protokoll och undersökningsrapporter och skrivit ner flera sidor på datorn. Gud, så nervös jag kommer att vara! Undrar vad jag har för karma som skickas ut i sådant blåsväder?

Nyss märkte jag att svarta färgen i skrivaren börjar ta slut. Jag får väl övergå till magenta. Den färgen gillar jag. Men undrar om domar´n gör det. Det kanske hjälper om jag lindar rosa band runt skrivelsen och gör en vacker rosett? Men då klassas det väl som muta.

Nu ska jag sova min skönhetssömn. Christer nanar i lägenheten för han väntar på rörmokar´n.

Inga kommentarer: