onsdag, september 13, 2006

Äntligen kvicknat till efter mardrömmen

Se till att ni aldrig hamnar framför skranket! En veritabel mardröm! Och då var det ändå ingenting annat den här gången än en genomgång med advokaten av alla frågor som kan tänkas komma upp i domstolen. När jag påpekade att han var besvärlig ( jag log skälmskt samtidigt) så sade han att det är bättre att han var besvärlig nu så att jag är beredd än att det är förhörsledaren som manglar mig. Fy f*n vad jag trasslade in mig, speciellt när det gällde tidpunkter. Advokaten hade anteckningar om vad jag sade för flera år sedan och när jag nu fick frågan igen så högg han direkt om det inte stämde med hans anteckningar.

Så spring så fort ni kan om det osar domstol!

Jag åkte därför till lägenheten och kröp upp i soffan hos Christer och sökte tröst. Men han hade huvudet full av problemen med badrummet. Han har kapat rören så nu fungerat inget vatten därinne. Förresten gör det inget. Badkaret står på gården, handfatet och spegeln är borta bara toastolen står kvar men där finns ju inget vatten att spola med. Och det är en röra utan like överallt. Samtidigt dök det upp en glad man som skulle inspektera hela fläktsystemet i bostadsrättsföreningen. Jag frågade om han var rörmokare också. Men tyvärr .... . På måndag kommer firman som skall sätta upp vägg- och golvmaterialet. Se´n gäller det att få klart ett avtal med en rörmokare som lägger alla rör och återkopplar vår nyinköpta inredning. Och vi som inte ens beställt grejorna än! Tur att vi kan bo i sommarstugan!

Och jag som lovat att ställa upp med toalett under markanden! Det är ju inte ens säkert att vi har vatten inkopplat då!

Inga kommentarer: