måndag, september 25, 2006

Vi har flyttat!

.... ja, inte vi själva. Men Christina, vår dotter. Åt henne! Från Skamhed till Äppelbo. Det blev två knökafulla lass i största modellen av hyrsläp. Phu vad stel jag är i kroppen och vilken träningsvärk jag nog kommer att få! Kom inte hem till stugan förrän kl 22 i går kväll.

Jag måste säga att jag tycker att Christina har varit duktig. Hon tog definitivt den tyngsta delen och gav sig inte. Och Sanna, vårt 14-åriga barnbarn och hennes väninna Gaby! Jag trodde inte att 14-åringar var så starka. Alex, 9-åringen var också urstark och bar rejält tunga saker. Undan gick det och inga sura miner.

Vi hade med oss "flyttgröt" i form av en rejäl gryta gulasch med blomkåls-/brockolimos. Det blev populärt, vill jag lova.

När tvättmaskinen är klar och tvätten hängd ska jag åka till lägenheten i Rättvik. Christer ringde nyss och berättade att rörmokaren strax är klar med all rördragning in i badrummet så då bör det finnas en toalett på plats. Det innebär att vi snart kommer att flytta in till Rättvik från sommarstugan där vi ju varit hela sommaren. Men vilken sommar det varit! Fortsätter det varma vädret ett tag till så kanske vi stannar i stugan en längre tid till.

Inga kommentarer: