torsdag, januari 18, 2007

Anslutna nätverk med IT-problem

Nu har Andreas varit här och "picklat" på datorn och fått igång alla datorer som ska anslutas (3 st) till det trådlösa nätverket. Även en trådlös mus slank med i farten. Glädjen stod högt i tak förståss.

Nu har vi kopplat av med TV ett par timmar. Vetenskapens värld om El Nino var en höjdare.

Men så tänkte jag att jag skulle skriva ett par rader i bloggen för att meddela det glada budskapet att alla datorer var i gång. Jag brukar alltid starta med att kolla om jag har några mail. Jag har två Yahoo-konton. Ena kontot fungerade exakt som vanligt. Gick så in på det konto i Yahoo som är kopplat till bloggen via Google. Det var lögn att få upp fliken för E-post där! Adresser, kalender osv fungerar men E-posten är tom! Katastrof!

Jag ska starta laptopen och kolla om det är lika tomt i Yahoo där också. Men jag tror, att det får vara till i morgon. Behöver få min nattsömn. I morgon em ska vi vara barnvakt åt 4 levnadsglada barn hemma hos Håkan o Marita. Så det gäller att vara alert.

4 kommentarer:

Anna sa...

Vet inte om jag förstod ditt problem med flikarna, men jag har däremot problem när jag ska logga in här på bloggen, det går inte att klicka på länkarna upptill på höger sida utan att man högerklickar och väljer att öppna dom i ett nytt fönster, mycket märkligt fenomen...

Brittis sa...

Mitt vanliga Yahoo-konto innehåller flikar:e-post, adresser, kalender, anteckningar. Det var under "e-post" som alla mail var plötsligt borta. Men nu i morse var de tillbaka igen. Så DET problemet verkar löst.
Beträffande ditt problem med min blogg så vet jag inte vad som hänt. Har du problem när du vill klicka på en länk som JAG har i "vänster"-kanten? Kan det bero på att jag bytt till Betaversionen nyss? Återkom.

Anna sa...

Nej, jag har problem med min blogg, när jag tex ska logga in med google kontot - då får jag välja att öppna länken i ett nytt fönster för annars händer inget. Jag har också den nya versionen så det kanske beror på det - jag vet inte....

Brittis sa...

OK. Jag har inte DET problemet.

Har i stället fortfarande problemet att det inte går att öppna min ena mail vad gäller e-posten. Jag kanske växlar för fort mellan de båda mail-kontona. Det är möjligt att det är Norton som spökar. Ska prova att öppna i omvänd ordning mot vad jag brukar. Så här kan jag i alla fall inte ha det.