fredag, januari 12, 2007

IT-problem igen

Jaha, nu har jag "hjälpt" väninnan att förnya prenumerationen på Norton Security 2007.

Dvs, bara delvis, hrmmm.

Inte kunde väl jag hjälpa att hon har en engelsk version och att jag är lite dålig på det där med att tyda herioglyferna - eller? ;-( .

Allt fungerade bra ända tills pengarna var insatta, vi fått bekräftelse och jag skulle ladda ner. Då visade det sig att hon kunde få en svensk version om jag gått en annan väg för att få igenom prenumerationen! Så nu stoppade jag nerladdningen och kontaktade supporten via mail. Hoppas vi får svar snabbt om hur vi gör för att ändra beställningen. Men det är ju helg nu!! Och halva Sverige stänger ju kl 15.

Varför fungerar inte en dator som en räknedosa? Där behöver man minsann inte begripa ett dugg vad som rör sig innanför skalet. *gnäll, gnäll* Man får svar i alla fall.

Dessutom växlade jag så mycket på hennes dator mellan hennes och min mail så att varningen dök upp om att "sessionen avslutas inom 24 timmar"! Så nu exploderar väl eländet. Som tur är har ju Christer nyss kommit hem med en ny laptop, he he.

Inga kommentarer: