lördag, januari 27, 2007

En härlig, solig dag

Idag var det fint väder. -8 grader. Precis rätt för en promenad.

Christer bad mig ta ut ett postförskott från ICA-affären och köpa tidningarna. Själv skulle jag byta bok i bokhandeln (det blev en bok av Nora Roberts - har hört att hon skriver bra).

Så jag tog med mig min minimala axelremsväska med plånbok och kreditkort trots att promenaden egentligen skulle vara - just en promenad.

Det är livsfarligt att bära med sig en plånbok ut. Vad hände? Jo, jag kom hem med en helt underbar, lila, ullig, mjuk morgonrock! Rea! Ett par sköna tofflor blev det också. Och så slank det med ett par sköna step-in som jag bl a ska ha när jag går till brevlådan mm (halva priset).

Det blev också en skön promenad i solen nere vid Siljans strand.

Inga kommentarer: