söndag, januari 14, 2007

Storm och hälsa.

Ute har det börjat snöa och himlen är blågrå. Det är den annalkande stormen. "Per" ska den visst heta. Och ute på vägarna från Skövde och hit upp befinner sig Roger och Fia. Jag är rejält orolig. De kommer förmodligen att befinna sig mitt i stormen hela tiden ända hit upp. Jag har uppmanat dem att ha rejält med varma kläder och en termos med varm dryck samt smörgåsar nedpackade. De bör vara beredda på nedfallna träd och kanske övernattning på vägen. De tycker nog att jag är larvig men det är fullt allvar, tycker jag.

Cortisonet som Christer får för att få upp allt slem ur lungorna verkar göra susen. Det är mirakulöst hur mycket bättre han blivit. Men gissa vad han får snyta sig! Läkaren sade att man blir pigg av den här kuren och det skriver jag verkligen under på. Två nätter i rad har han varit vaken till kl 4 på morgonen och han är klarvaken hela dagen i alla fall. Men det står han nog gärna ut med. Jag också.

Inga kommentarer: